tisdag 12 juni 2012

Uttryck tacksamhet och sätt goda hjul i rullning

Hur många har du hunnit med att tacka idag...eller i alla fall denna vecka? 

Ofta känner vi en viss tacksamhet för något eller någon men vi säger det inte uttryckligen. Ibland t o m tänker vi att "det vet han ju redan att jag tycker" Hur ska han veta det om vi inte säger det och varför inte säga det igen för det behöver vi alla och det höjer både en annan människas kraft, energinivå och värde. Eller ännu värre städerskan på jobbet får aldrig veta att hon gör ett bra jobb men hon får direkt veta om hon glömt att torka av en bänk eller fyllt på papper någonstans. Berätta för henne vad glada ni är att hon är där och gör er tillvaro så mycket bättre.

Kontentan av tacksamhet stannar inte bara där heller för när vi uttrycker vår tacksamhet höjer vi även den kollektiva energinivån och den kollektiva måbra-känslan hos vår omgivning runt omkring.

Vi påverkar också oss själva när vi gläder andra genom att visa vår tacksamhet. Det händer något inom oss som gör oss väl till mods.

Så why dont we start doing it every day folks. Det kostar ingenting och ger så mycket. Vad sägs om att uttrycka tacksamhet till minst fyra personer, myndigheter, butiker eller vad det nu må vara, varje dag. Vad sägs om att vi gör det allihop och sen återberättar vi här på bloggen för att inspirera och motivera varandra. Ni vet - vi är MEDmänniskor inte MOTmänniskor. 

Leta gärna upp mig och adda mig på Facebook om ni hellre vill dela med er där och tycker att det är lättare. Klicka på HÄR för att komma till min FB-sida 
Ni är välkomna <3

Så hey nu kör vi - visa världen ert goda hjärta och visa tacksamhet varje dag. Jag lovar att det kommer att hända grejer du inte har räknat med.

Lycka till och kom ihåg att du är både unik och skönt härlig



4 kommentarer:

  1. Vilket bra initiativ! Jag ska försöka uppfylla mina fyra/dag och sen berätta hur det går ;)
    Ha en fin dag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Klart att jag också är meee :)
    Hoppas "vi" blir många fler :)
    :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...